Glass på banan

Hej på er! Tänkte dela med mig av en lite nyttigare variant av chokladglass som jag såg på tv för ett tag sedan. Detta smakar faktiskt precis som chokladglass och inte alls banan (vilket är lite synd med tanke på den bananälskare jag är haha). Tycker verkligen att alla borde testa detta. Det enda man behöver är banan och kakao vilket nästan alla har hemma, superbra!

Börja med att frysa ner en eller flera bananer beroende på hur mycket "glass" du vill göra. Jag brukar ha mina i frysen i minst ett dygn. 
Mixa sedan bananen i en mixer. Denna gången använde jag en matberedare (som på bilden) men det funkar lika bra med en smoothiemixer! Sedan är mitt tips att ta upp bananen eller bananerna ur frysen ungefär 15 minuter innan man börjar mixa den så att man inte förstör mixern.
Blanda sedan i kakao. Här har jag inget speciellt mått men jag skulle väl rekommendera ungefär 2msk kakao/banan. Det varierar såklart och man bestämmer själv hur mycket man vill blanda i. När det är färdigmixat ska det se ut något åt detta hållet. 

Själv brukar jag ställa ner den i frysen en stund till efter att den är klar så det blir ännu mer som riktigt glass. Tyvärr fick jag ingen bra bild på det färdiga resultatet men prova så får ni testa er fram själva! 
Hoppas ni mår bra, pussss

/ Cassie 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback